Data: 22 lipca 2013
Autor: Jacek Pietrasiuk Kategoria: e-marketing

Chcesz docierać ze swoimi produktami i usługami do osób z największym potencjałem zakupowym ? Chcesz sprawić, aby takie osoby myślały, że masz ogromny budżet reklamowy, ponieważ wszędzie pojawiają się Twoje reklamy ? Jeśli tak, to czytaj dalej…

Czym jest remarketing Google ?

Remarketing to reklama podążająca za użytkownikiem. Działa ona na dwa sposoby. Po pierwsze podąża za osobą, która kliknęła w reklamę w wyszukiwarce Google. Po drugie taka reklama może podążać za każdą osobą, która odwiedziła Twoją stronę internetową, niezależnie od źródła tych odwiedzin. Dotyczy to więc wejść np. z Facebooka, z wyników organicznych Google (pozycjonowanie), czy też wejść bezpośrednich po wpisaniu adresu Twojej strony internetowej w przeglądarce.

Jak to działa ?

Całość opiera się na tzw. ciasteczkach, czyli plikach cookie. Reklama krocząca będzie więc wyświetlać się na danym komputerze do momentu usunięcia z niego plików cookie. Taka reklama może także podążać za osobą, która odwiedziła stronę przez ustalony okres czasu. Możesz ustawić system tak, aby reklama podążająca wyświetlała się w sieci reklamowej Google przez okres np. 3 dni, a możesz ustawić całość tak, aby wyświetlała się przez okres 2 miesięcy. Ustawień dokonujesz zależnie od celów kampanii.

Reklamy remarketingowe wyświetlają się w całej sieci reklamowej Google, a więc na różnego rodzaju portalach, blogach, forach itp. Takie reklamy mogą mieć formę boksów reklamowych (reklamy tekstowe) lub formę reklam graficznych (banery).

Jakie są korzyści z remarketingu ?

Remarketing sprawia, że osoby, które odwiedziły Twoją stronę mają wrażenie, że wszędzie się reklamujesz (reklama podąża za użytkownikiem).

Wejścia na Twoją stronę internetową z reklamy remarketingowej są kilkukrotnie bardziej wartościowe (pod względem interakcji, spędzanego czasu pobytu na stronie), niż wejścia nowych osób, ponieważ są to osoby, które już znają Twoją firmę lub markę. Ponowne nawiązanie relacji z klientem umożliwia zwiększenie zwrotu z inwestycji z reklamy. Wyświetlenia reklam w remarketingu Google są darmowe (uzyskujesz dodatkowo budowę wizerunku w sieci), płacisz jedynie w momencie przejścia użytkownika na reklamowaną stronę.

Kampanię remarketingową należy oczywiście nie tylko dobrze skonfigurować, ale i odpowiednio optymalizować.

Poniżej pokazuję Ci screena z jednego z moich kont AdWords w jednym z moich biznesów, gdzie kupuję każdego miesiąca ruch za ponad 17 tysięcy złotych. Zwróć uwagę na ilość wyświetleń reklamy w remarketingu, a także na koszt remarketingu w stosunku do kosztu całej kampanii.

AdWords

Chcesz w swoim biznesie odpalić taką zaawansowaną kampanię AdWords ? Jeśli tak, to skontaktuj się ze mną.

3 Odpowiedzi do “Jak inwigilować odwiedzających Twoją stronę internetową, czyli remarketing w Google AdWords…”

  1. Zespół Lightblue Napisał:

    Świetna sprawa, bo od razu trafiamy do grupy docelowej :) I jest to o wiele tańsze, niż niejedna reklama standardowa w mediach internetowych.

  2. Adam Lenczuk Napisał:

    Witam.Jestem zainteresowany remarketingiem,proszę o kontakt.

  3. klaudia małagowska Napisał:

    Proszę o kontakt w sprawie remarketingu. myślę, że to jest bardzo ciekawy rodzaj reklamy.

Dodaj komentarz