Data: 5 marca 2012
Autor: Jacek Pietrasiuk Kategoria: e-marketing

Zanim zaczniesz projektować swoją ulotkę odpowiedz sobie na pytanie, jaki cel chcesz osiągnąć za jej pomocą. Celem ulotki może być skłonienie potencjalnego klienta do wykonania telefonu, wejścia na stronę internetową lub osobistego odwiedzenia siedziby firmy. Celem ulotki może być także budowanie listy adresowej potencjalnych klientów. Wtedy promujesz np. darmowe porady związane z tym co sprzedajesz. Takie podejście oswaja Twojego klienta z firmą, przez co łatwiej jest później dokonać sprzedaży.

Jeśli ustalisz już cel jaki ma spełniać Twoja ulotka, zastanów się co tak naprawdę chce osiągnąć Twój klient, co jest dla niego ważne, czego oczekuje, jakie ma potrzeby nie związane bezpośrednio z Twoim produktem. Następnie powinieneś przejść do stworzenia nagłówka. Celem nagłówka jest przyciągnięcie uwagi Twojego potencjalnego klienta. Nagłówek najczęściej ma formę pytania i zachęca do zapoznania się z resztą treści ulotki.

Kiedy masz już gotowy nagłówek ustal korzyści wynikające z zakupu Twojego produktu. Co Twój klient zyska kupując Twój produkt, jak Twój produkt pomoże Twojemu klientowi, jaki jego problem rozwiąże. Nie wypisuj listy produktów, które masz w ofercie od myślników. Pamiętaj, że Twoja ulotka nie może wyglądać jak reklama. Najgorsze co może Cię spotkać to potencjalny klient, który weźmie Twoją ulotkę do ręki i po chwili stwierdzi: „to tylko kolejna reklama”. Rozważ zrobienie z ulotki kuponu rabatowego. Wtedy Twoja ulotka ma wartość dla Twojego potencjalnego klienta, dzięki czemu jest mniejsza szansa, że wyląduje w koszu.

Skuteczna ulotka reklamowa powinna również pokazywać unikalność Twojej firmy lub Twoich produktów, czyli to co wyróżnia Twoją firmę lub produkty od konkurencji. Nie możesz być taki sam jak dziesięciu innych konkurentów. Skuteczna ulotka powinna także być przejrzysta, czytelna oraz powinna wzbudzać zaufanie. Muszą się na niej znaleźć pełne dane kontaktowe włącznie z adresem strony internetowej. Skuteczna ulotka musi być dopracowana w każdym detalu. Zresztą nie tylko ulotka, ale również Twoje firmowe wizytówki powinny skutecznie przekonywać odbiorcę do kontaktu.

Ulotka powinna również skutecznie motywować Twojego potencjalnego klienta, aby skorzystał z Twojej oferty jak najszybciej. Możesz to osiągnąć wprowadzając ograniczenie czasowe lub ilościowe, przy czym nie musisz podawać konkretnej daty, dzięki czemu będziesz mógł dystrybuować raz zrobione ulotki w przyszłości bez konieczności modyfikacji projektu. Jeśli nie podasz żadnego powodu, to Twój potencjalny klient najprawdopodobniej odłoży decyzję na później, zapominając o Twojej ofercie. Nie zapomnij także o zachęceniu do działania np. poprzez zamieszczenie zwrotu „skontaktuj się z nami” czy „zadzwoń już teraz i zapytaj o szczegóły”.

Na koniec pamiętaj, że skuteczna ulotka powinna stanowić bazę do dalszych testów. Jak możesz przetestować skuteczność ulotki ? Zrób z ulotki kupon rabatowy, który uprawnia do określonej zniżki. Stwórz na przykład trzy rodzaje ulotki różniące się tylko nagłówkiem i zmierz, która z nich pozyska dla Ciebie najlepszych klientów. Przeprowadzając test pamiętaj, aby był on testem równoległym. Oznacza to, że powinieneś w tym samym czasie losowo roznieść różne wersje ulotek.

3 Odpowiedzi do “Jak zaprojektować skuteczną ulotkę reklamową ?”

  1. Nikifor Napisał:

    Poszukuję właśnie odpowiednich dla mnie filtrów. Mega mi ten artykuł rozjaśnił zagadnienie, nie wszystko ogarnąłem ale o tyle że o wiele mniej się orientuję :) Dzięki:)

  2. patrycja Napisał:

    tworzenie ulotek powinno być mocno przemyślane, sama za każdym razem jak drukuję ulotki u (wycięto) widzę, że moje projekty są coraz lepszy, idę w stronę perfekcji;)

  3. Dominik Napisał:

    Super artykuł. Dziękuję. Ja znalazłem równie ciekawy z przykładami – polecam lekturę. Polecam osobiście zapoznać się jeszcze z przykładami jak nie należy projektować ulotek: http://zamowulotki.pl/ulotka-ma-moc/

Dodaj komentarz