Data: 13 sierpnia 2012
Autor: Jacek Pietrasiuk Kategoria: e-marketing

Sławę tej firmie przyniosły kontrowersyjne reklamy. Ich skandalizująca forma sprawiła, że marka tego włoskiego koncernu odzieżowego jest rozpoznawalna na całym świecie. Czy już domyślasz się co to za firma ? Chodzi oczywiście o markę United Colors of Benetton.

Benetton wyszedł z założenia, że tylko to co wyraźne i prowokacyjne ma szansę się przebić i dotrzeć do odbiorcy. Ich przekazy reklamowe operują obrazami. Ale to nie są zwykłe obrazy. To szokujące obrazy, które ukazują brutalną rzeczywistość. Benetton wykorzystuje zdjęcia reporterskie przedstawiające prawdziwe wydarzenia. Pokazuje ciemną stronę świata w powiększeniu.

Reklamy Benettona nie promują produktu. Ich celem jest pobudzanie do dyskusji o problemach, o których na co dzień nie myślimy. Ta włoska marka uświadamia poprzez swoją komunikację skalę i złożoność problemów, z jakimi na co dzień boryka się społeczeństwo.

Taka strategia firmy sprawiła, że Benetton przestał być postrzegany jedynie jako marka, a stał się filozofią i przesłaniem. Nabywca produktu identyfikuje się z filozofią firmy, która jest zaangażowana w problemy światowe. Kupuje bo bliska jest mu problematyka łamania praw człowieka czy okrucieństwa wojny.

Strategia Benettona nie jest na pewno jednoznaczną receptą na sukces. Trzeba jednak przyznać, że tej firmie udało się uzyskać rozgłos i zbudować silną i znaną na całym świecie markę pomimo tego, że kontrowersyjne reklamy były tylko jednym z rodzajów reklam, które przygotowywał Benetton.

United Colors of Benetton na pewno skutecznie przyciągnął uwagę oraz pokazał się jako firma zaangażowana w działalność społeczną i aktualne problemy. Osiągnął również swój cel. Wywołał społeczną dyskusję o sprawach ważnych.

Jedna odpowiedz do “Kontrowersja w reklamie…”

  1. Grzegorz Napisał:

    To pierwszy blog w sieci, na którym ktoś sensownie pisze o reklamie i biznesie. Dziękuję Jacku. Na pewno będę tu wracał.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

Dodaj komentarz